Altre

Benicàssim Belle Époque

Paseo Marítimo Pilar Coloma

 

PROGRAMA

Benicàssim Belle Époque és una activitat que té com a finalitat la posada en valor turístic dels elements més rellevants, diferenciadors i singulars dels recursos turístics del municipi i, per consegüent, convertir-se en una referència en matèria de recreació històrica de l'espai cultural i patrimonial de la província de Castelló.

La zona de les Viles de Benicàssim, construïda en la seua major part per la burgesia espanyola del primer terç de segle XX, encara que la primera vila data de finals del s. XIX, va ser un lloc on les tendències culturals de l'època es van posar de manifest entre la societat castellonenca.

L'arquitectura dels edificis, les decoracions ceràmiques modernistes, els usos i costums de les primeres dècades de segle, influenciades pels esdeveniments històrics, van fomentar un moment d'esplendor de les viles i de Benicàssim.
Prenent com a exemple la cultura, tradicions, l'artesania i oficis de l'època i la memòria col·lectiva d'aqueixa etapa d'esplendor, es busca crear un esdeveniment que siga un reclam turístic per a donar a conéixer el nostre valor patrimonial i cultural, focalitzat en un espai concret i destacable com són les Viles de Benicàssim i el centre neuràlgic del propi poble.

Per tant, els objectius d'aquest esdeveniment són:

  • Generar una activitat d'atracció de turistes i visitants.
  • Desestacionalizar el turisme de la ciutat. Per la qual cosa, s'ha planificat la celebració fora de les dates de temporada més alta del municipi.
  • Recordar les tradicions i cultura tradicionals i mantindre la memòria d'esdeveniments tan significatius per a Benicàssim, com la verema.
  • Impulsar i conservar el patrimoni històric i documental del municipi.

Benicàssim Belle Époque, està pensada per a tots els públics, des dels més xicotets fins a adults i gent gran, ja que serà un compendi d'activitats amb diferents enfocaments i usos perquè puguen donar satisfacció a tots els públics. Les activitats se celebren en diferents espais i llocs del municipi.

Data01-09-202302-09-202303-09-2023
Horari18:0011:0011:00

Altres esdeveniments que et podrien interessar

FESTES SANT TOMÀS DE VILLANUEVA DE BENICÀSSIM 2023

  PROGRAMA_FESTES_SANTO_TOMÀS_2023 [...]

Del 15 Setembre 2023
al 24 Setembre 2023

Benicàssim

MÚSICA: LVI CERTAMEN INTERNACIONAL DE GUITARRA “FRANCISCO TÀRREGA”

Música

Sessions: DILLUNS 28           22.00 h DIMARTS 29         22.00 h DIMECRES 30     22.00 h PREU: gratuït.        Públic adult. Final del certamen: DIVENDRES 1                [...]

Del 24 Agost 2023
al 01 Setembre 2023

Teatro Municipal Francesc Tàrrega

PROGRAMA ACTIVITATS 16 A 31 D’AGOST A BENICÀSSIM

programa-actividades-mensual

  ACTIVITATS A BENICÀSSIM DEL 15-31 AGOST   [...]

El 31 Agost 2023

Benicàssim

IX FESTIVAL DE MÚSICA DE CAMBRA CORDES A LA MAR

Música

ESPAI DE LA MÚSICA MESTRE VILA 14 d’agost – 22:30h. Recital de Violoncel i Piano Daniel Acebes, violoncel, Francisco Escoda, piano 3€ 15 d’agost – 22:30h. Recital de Violí i Piano Bruno Vidal, violí, Diego Rodríguez, piano 3€ 16 d’agost [...]

Del 14 Agost 2023
al 19 Agost 2023

Espai de la Música Mestre Vila y Villa Ana (Biblioteca del mar)